Markus Krunegård :D

Då har man ÄNTLIGEN fått se honom...det underbara geniet Markus Krunegård och OJ vad bra det var. Hade under dagen ganska dåligt samvete för att man tvingat med lillsyrran som gick och suckade hela gårdagen över att vi skulle dit. Var dock lite lättare att få med henne när man berättade att vi går in gratis med tanke på att jag vann biljetterna...

I alla fall strax efter 8 var vi i Helsingborg och med tanke på att vi aldrig varit på Tivoli innan så gick dit sjukt snabbt att hitta dit :P När vi sedan stod i kön så började man ju självkart ifråga sätta om man verkligen vunnit. Sjukt pinsamt att komma fram och anta att man går in gratis och sedan inse att ngn lurat mig...MEN ICKE!!!

När vi kommer fram till kassan säger jag lite försiktigt att jag vunnit biljetter och killen i kassan utbrister bara GRATTIS, det var alltså du som vann. Han kollar sin list och kollar mitt leg och sedan var det bara att gå in. Men precis när vi tror att allt är klart blir jag stoppad och fram räcker vakten Markus Krunegårds skiva och säger änju en gång GRATTIS "du vann ju denna också". Detta var inte ngt jag visste om så jag börjar självklart hoppa upp och ner som ett liten barn av lycka. Inte bara hade jag vunnit två fribiljetter till konserten utan också hans SKIVA *wohoo*

Väl därinne ser vi ganska snabbt att det inte är alltför många i vår ålder men det var i alla fall mkt folk så bara det gjorde mig glad. Tycker så synd om artister när det inte kommer så stor publik som de förtjänar. Efter några minuter drar förbandet igång, som denna kväll var Parken.  De spelade i ca 30 minuter och det var en rolig överraskning. För killarna var riktigt, riktigt SKÖNA. Speciellt killen som körade...han var fan det COOLASTE jag sett på länge.

Efter det var det Markus tur att gå upp på scenen och vilket lyckorus det var att se honom springa upp. Allt känns så dimmigt idag, jag minns att jag sjöng, skrek, hoppade, dansade, fotade, filmade och bara var LYCKLIG. Det var en grymt bra konsert och jag är sååå glad att jag åkte dit.



Kvällens höjdpunkt var självklart Jag är en vampyr, Stjärnfall och Ibland gör man rätt Ibland gör man fel. Fast låtar som Idioter, Rocken spelar ingen roll längre och en ny låt som jag tyvärr inte minns namnet på var också galet bra. Ehh ALLA LÅTAR var grymma igår. Markus mellansnack var också ett minne...ngt av det första han nämner är att det var hans första besök och att han under dagen gått runt på stan och det var han tacksam över. För mitt i allt hade han gått förbi Henrik Larsson, vilket han tyckte var riktigt stort *haha* Det bästa var dock att Henrik hade tittat på honom och kanske, kanske hade Henrik känt igen honom också. Naw, lille Markus :P

En anna kul händelse var när han råkade nämna att en av hans låtar påminde om "Oha hela natten" varav alla självklart börjar sjunga på den. När vi sedan var klarar tittade han på oss, skrattade och sa "Det var ju inte riktigt planerat men tack för underhållningen"

Efter konserten fick jag min skiva signad och han var så gullig. Han och en kille ur bandet kom ut för att sälja och signa skivor och när ingen vågade gå fram gick jag och undrade om det var okej att han signade min skiva. Han tittade bara på mig och sa "Självklart!! Tack så jätte mkt för att du köpt min skiva...hoppas du gillar den" Hade inte riktigt hjärta att berätta att jag vunnit hans skiva och att jag redan hade alla nedladdade på datorn menmen söt som socker är han i alla fall.

Även sjukt nöjd med att jag lyckades få min syster på fall också. Denna bitttra människa som inte alls såg fram emot kvällen är nu ocksp helt frälst och det slutade med att hon köpte skivan på plats... HEHE :P Lilla Malin vad var det ja sa?!?!?! Jag visste att du skulle gilla det...

Nä, har ju nu skrivit en halv uppsats så är nu dags att avrunda. Ska snart till Vittsjö och se Charlotte spela sista matchen för säsongen. Ska även ringe Ellie och fråga vad hon ska hitta på idag eller om vi ska göra ngt...

Och LÄNGTAR sjukt mkt till imorgon...har nämligen en överraskning på G *hihi*

Kramar i massor :D:D:D

Kommentarer
Postat av: fine

vilken underbar kväll ni verkar ha haft, va kul att du fick skivan signad!

Såg honom på Arvika i somras, riktigt bra! :)

2008-10-18 @ 16:22:21
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0