En bitterljuv dag....

Då har man gjort det....börjat sitt nya liv :D Har verkligen precis kommit innanför dörren efter mitt allra första YOGAPASS och det var så kul!!! Vilket jag verkligen inte trodde när jag kom dit, min första tanke var att vända och gå. När jag kom dit var jag först och fick sjävlklart lite panik över det "Var jag på fel plats? Hade jag kollat fel tid" var bara några av tankarna jag hade. Sedan dök det upp 3 tjejer som verkade känna varandra och då slog det mig att "tänk om alla som är här har gjort detta aplänge???". "Tänk om de är lika smidiga som en panter" var då min nästa tanke och paniken startade igen.

Till slut var vi 8 tjejer  där och när vi blev insläppta såg jag vår yogainstruktör. En kort och petit liten tjej som kan ha varit i min ålder, kanske ngt år yngre kanske ngt år äldre. Var riktigt svårt att säga eftersom att hon var så liten. Hon var dock jätterar och efter bara ngn minut kändes allt jättebra. Hon fråga nämligen oss direkt om ngn hållt på med yoga innan och ALLA sa NEJ *wohoo* Då försvann all oro för mig!!!

Sedan fick vi en varsin matta och spridde ut oss i rummet...det tändes ljus och avslappnade musik sattes på. Först började Caroline (vår instruktör) att berätta lite om yogans historia och varför det är bra med yoga. Anledningen till att jag ville börja är för att jag har rygg- och sömnproblem och detta var bara några av fördelarna med att hålla på. Fanns hur mkt bra som helst...smidigare och starkare kropp, bättre sömn, bra för folk med rygg- och nackproblem samt att man får bättre hålling.

Måste erkänna att det är lite svårt att få till andningen men så fort man kopplar bort det och bara andas så går allt mkt smidigare. Kommer dock att ha träningsvärk imorgon. Men ser nästan fram emot det...känner mig riktigt nyttig just nu *haha* Har ju inte tränat sen man slutade skolan typ. Sen den tvingade skolidrotten så har det vara varit simning men även detta har jag varit dålig på i år. Haha, är så stolt över mig själv :D:D:D Så nu ska det köpas nya träningskläder och en egen pilatesmatta. Detta var verkligen ngt som passade mig ;-)

Dock finns det en annan tråkig sak som hänt idag förutom magen och fick reda på det bara 1 timme innan yogan. Är nämligen så att Ellie ringde och berättade att en av våra bästa kompisar åkt in på sjukhuset :(  Hon råkade ut för en ridolycka och fick åka med ambulans till K-stad och antagligen samtidigt som jag skriver detta inlägg ligger hon på operationsbordet. Dock inget livshotade (inga inre blödningar vilket läkarna först trodde) men lårbenet var av och det skulle nitas ihop. Och jag om ngn vet ju hur det känns..har ju både en platta och skruvar i mitt ben. Har ju t.o.m cement i benet för fan. Så lider med henne just nu...och håller tummarna att alt går bra. Vill bara att det ska bli morgon så att jag kan ringa och kolla hur hon mår och hur det gick. Hann bara prata några minuter med henne innan och då var hon ganska groggig och chockad....

TÄNKER PÅ DIG...

Ska nu dricka lite mer vatten och sen är det dags för FILIP&FREDRIK

Höres kanske mer idag annars blir det imorgon...
Kramar

Kommentarer
Postat av: fine

usch, jag antar att det är Emma som skadats? Hoppas verkligen allt går bra och att hon är tillbaka i sadeln, både bildligt och bokstavligt talat, så fort som möjligt!



2008-09-26 @ 05:49:03
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0